KLANT
AEG
Instore Coolblue Tilburg en Gent
BRIEFING
Waar kan je tegenwoordig, waar praktisch alles online wordt gekocht, producten nog echt ervaren? Voelen, zien en horen wat je wil gaan kopen? Ervaren is overtuigen, van die kracht zijn we uitgegaan.
CONCEPT
Met de opdracht ‘ontwerp een shop-in-shop’ in de nieuw te openen Coolblue winkel in Tilburg, zijn we op pad gestuurd een ervaring neer te zetten. Niet 1 wasmachine, maar een hele rits. Waarom is deze duurdere stofzuiger echt zijn geld waard en welke technische hoogstandjes heeft de AEG keuken apparatuur?
We zijn weer terug gegaan naar de vraag; waarom zou je voor AEG producten kiezen. Voor de technische hoogstandjes! En hoe kan je consumenten daarvan overtuigen? Door het te proberen. Heel wat deuren zijn open getrokken, aan knoppen gedraaid, rondgeslingerd met de stofzuiger en koelkasten, ovens en vaatwassers open getrokken. De routing door de shop was zo opgezet, dat je een natuurlijke flow door de producten had en de groepen ook paste bij de producten op de winkelvloer ernaast. Eerste indruk? “Whauw!” Vervolgens werd er duidelijke en diepgaande informatie gegeven over de producten. Zien, voelen en proberen = nu ook echt overtuigen en dat werd meteen in de verkoopcijfers terug te zien.
AEG shop-in-shop Tilburg from Styles concepts on Vimeo.
AEG shop-in-shop Tilburg from Styles concepts on Vimeo.
Voor meer cases, resultaten en mogelijkheden, neem gerust contact met ons op. We vertellen je graag meer!
Contact